Jump to content
kaptanderya

texture studio [Genel Anlatım] Texture Studio

Recommended Posts

QL75lr.png


I. Giriş


II. Samp sunucu kurulumu
III. Texture Studio kurulum
IV.Kullanışlı bağlantılar
V. Başlangıç
VI. Bir obje oluşturmak ve düzenleme
VII. Texture işlemi uygulamak
VIII. Özel Metin / Yazı ekleme
IX. Kullanıcı Arayüzü


2.png

Texture Studio mevcut haritayı yükleyerek üzerinden düzenlemeler yapabileceğimiz veya sıfırdan sunucu içerisinden harita tasarımı yapıp mevcut objeleri texture işlemi uygulama imkanı vermekte. Samp Editör'e göre sıfırdan harita yapmak için alışkanlık göstermemiş arkadaşlar için biraz yavaş işleyebilmektedir bu sebebden samp editör ile yapılıp ardından haritanızı Texture Studio sunucusuna aktararak daha iyi işler çıkartabilirsiniz. Texture Studio içerisinde birçok özellik barındırmaktadır bu özellikler haritalarınız için realist bir görüntü vermek adına birebirdir, bu özellikler bu rehber içerisinde ayrıntılı şekilde anlatacağız fakat alışmanız biraz zaman alacakdır, alışma sürecini tamamladığınız zaman vazgeçilmez bir texture editör  sunucunuz olacakdır.

3.png

Texture Studio komut dosya tabanlı harita editörüdür, samp editör gibi ayrı bir program değildir. Bilgisayarınız da kurduğunuz yerel samp server üzerine kurarak haritalarınızı yükleyip veya sıfırdan yaparak düzenlemeler yapabilirsiniz.

[table]
[tr]
[td]1- https://www.sa-mp.com/download.php  üzerinden 1EM1QA.png indirip gelen server dosyamızı masaüstünde bir dosya oluşturup içerisine atalım.[/td]
[/tr]
[/table]

4.png

Texture Studio sürümleri ve kullanıcılar tarafından editlenmiş şekilde oldukça fazla şekilde bulunmaktadır çoğu editör sorunlu olmaktadır herhangi bir sorun gördüğünüz zaman o sürümü veya editli  sürümleri silerek yeni sürümler bulmayı tercih etmelisiniz aksi taktirde yaptığınız haritalarda farklı sorunlara yol açabilmektedir.

[table]
[tr]
[td]1- https://github.com/Pottus/Texture-Studio  adresinden Texture studio sunucu dosyalarımızı indirip masaüstüne attığınız Samp Yerel Sunucu dosyasının içine atalım. [/td]
[/tr]
[tr]
[td]2- samp-server.exe tıklayıp sunucumuzu açalım. [/td]
[/tr]
[tr]
[td]3- Samp Client üzerine gelerek ip ekle kısmına basıp '' localhost '' yapıyoruz ve karşımıza sunucumuz açık şekilde görülecektir. [/td]
[/tr]
[/table]

5.png

Texture Studio genel paylaşım konusu ve yardım konusu : http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=582490
Texture Studio GitHub sunucu kodları: https://github.com/Pottus/Texture-Studio
GTA ve SAMP üzerinde bulunan tüm objeler : https://dev.prineside.com/gtasa_samp_model_id/
GTA ve SAMP üzerinde bulunan tüm textureler: https://textures.xyin.ws/?page=textures&p=1&limit=100

6.png

Sunucuya giriş yaptıkdan sonra kendimizi Las Venturas veya Havalimanın içerisinde görmeniz gerekiyor fakat endişelenmenize gerek yok aşağıda yazdığımız aşamaları uygulayıp mevcut haritanızı veya yeni haritanızı açarak düzenlemeye başlayabilirsiniz. Harita üzerinden rahatlıkla dolaşmak için /flymode komutunu uyguyalabilirsiniz.

  • [li]/newmap - Seçtiğiniz herhangi bir isimle yeni bir harita oluşturur. Sadece Texture Studio üzerinde okunabilir bir dosya olarak kaydedilir. Gerçek harita kodu olması /exportmap komutu kullanılması gereklidir. Kayıt için herhangi bir komut gerekmiyor otomatik olarak her işlemde kayıt almaktadır.[/li]
    [li]/loadmap - Haritayı yükler. /newmap ile oluşturan veya /importmap ile yüklenen haritaları server kapatılıp açıldıktan sonra tekrardan üzerinde çalışmaya devam edebilmenizi sağlayacakdır.[/li]
    [li]/importmap - Texture Studio dışında yapılıp sunucuya yüklenen haritayı açar. Atacağınız map kodları not defteri dosyası .txt olması gereklidir. scriptfiles\tstudio\ImportMaps içerisine atmanız gerekli map kodları. CreateObject, CreateDynamicObject ve RemoveObjectForPlayer satırlı map kodları aktarabilirsiniz. Textureli haritalar aktarılmaz.[/li]
    [li]/exportmap - Harita üzerinde çalışmayı bitirdikten sonra haritanın kodları elde etmek için bu komutu kullanabilirsiniz. İlk olarak bir isim koymanız gerekli olacak ardından Haritanın mesafesi seçmeniz isteyecektir burda herhangi birşey yazmadan geçmeniz gerekiyor mesafe ayarlarını bozabilirsiniz ardından CreateDynamicObject seçerek export işlemini tamamlarsınız. Haritalarınız scriptfiles\tstudio\ExportMaps dosyasının içerisinde yer alır.[/li]

7.png

GTA ve SAMP üzerinde bulunan tüm objeler :

https://dev.prineside.com/gtasa_samp_model_id/

Obje oluşturma:

  1. [li]/cobject [objeID] - (Yukarıda ki web sitesinde bulunan ID'Leri bulabilirsiniz), oluşturmak istediğiniz objeyi oluşturacakdır. Fakat internet sitesi üzerinden objelerin ID'lerini bulmanız veya bilmeniz gerekmektedir.[/li]
    [li]/osearch [text] - Oluşturmak istediğiniz objenin adını yazarak aramanızı sağlar fakat bazı objeler gerçekden farklı isimlere sahip olabilmektedir. (örneğin bir obje ismi flint county olarak geçip fakat oyun içerisinden ''cunte_xyz'' ve benzere sahip objeler olabilmektedir. Obje arama komutu ilk 100 objeyi göstermektedir. Fazla tercih edilmiyor şuanlık /cobject komutunu tercih ediyoruz.[/li]

Oluşturulmuş objeyi yerini değiştirme veya yönünü değiştirme:

  • [li]/editobject - Fare yardımıyla objeyi sağ, sol, aşağı, yukarıya doğru hareket ettirmeye yarıyor. fakat hizalandırmaya konusunda milimetre ayarlamalar olduğu zamanlar fazla tercih etmiyoruz kaba taslak olarak objenin yerini ayarlamak için birebir.[/li]
    [li]/rx, /ry and /rz - Bir objeyi döndürmek için komutlar. Bu komutlar milimetre olarak en doğru şekilde ayarlayan yön komutlardır. Genellikle 90 ve 180 yönleri kullanılır interior haritalarında  ve /rz komutu en fazla kullanacağın komuttur, ancak bunların hepsi gerçekten faydalıdır. Bazı objeler rotasyon söz konusu olduğunda ne yazik ki bir lanet vaka durumudur. Bu yüzden onlarla biraz  /editobject ile oynamak zorunda kalabilirsin.[/li]

Group komutları:

  • [li]/gadd [ID] - Gruba obje eklemenize yarar. Objelerin ID öğrenmek için /showtext3d yazmanız yeterli olacakdır.[/li]
    [li]/grem [ID] - Gruba ekli olan objeyi kaldırmanıza yarar. Not: Objeyi silmez gruba eklediğiniz objeyi Grupdan silmeye yarar.[/li]
    [li]/gox, /goy, /goz - Buraya.[/li]
    [li]/ox, /oy and /oz - Buraya.[/li]
    [li]/gmtset, /gmtcolor - Gruba ekli olan tüm objeleri texturelemeye veya renklendirmeye yarar.[/li]
    [li]/gclear - Gruba ekli olan tüm objelerin seçimini kaldırır.[/li]
    [li]/gclone - Gruba ekli olan objelerin kopyasını oluşturur.[/li]
    [li]/gdelete - Gruba ekli olan tüm objeleri haritadan siler.[/li]

NOT: Haritanızı bütün olarak hareket ettirme şansınız bulunmakta fakat bilgisayarınız fazla iyi değilse sunucu çökne / lag gibi durumla karşılaşabilirsiniz. 

  • [li]/ dox , / doy ve / doz[/li]

BILGILENDIRME:Haritanız da birden fazla group oluşturup düzenlemeniz gerekebilir ve her seferinde manuel olarak objeleri tekrardan gruba seçmek istemezsiniz bu sebebden birden fazla group oluşturma şansınız vardır.

  • [li]/setgroup [new group ID] - Mevcut seçili olan gruba index ID oluşturur.[/li]
    [li]/selectgroup [existing group ID] [new group ID] - Daha önceden oluşturulmuş Grub index ID kullanarak grubu seçebilirsiniz.[/li]

Prefabrik Komutları:

buraya bilgilendirme metni

  • [li]/gprefab - Bu komutu kullanmadan önce kaydetmek istediğiniz objeleri gruba eklemeniz gerekmektedir hızlıca /gadd [ID] yaparak gruba obje ekliyebilirsiniz ardından /gprefab komutunu kullanıyoruz sizden isim isteyecektir belli bir isim koydukdan sonra başarılı şekilde objelerin kopyasını oluşturmuş olduk.[/li]
    [li]/prefab - Kaydetmiş olduğunuz prefabrikleri gösterir.[/li]
    [li]/prefab [prefab name] - Kaydetmiş olduğunuz prefabrikleri açmanıza yarar.[/li]

Diğer önemli şekilde gerekli komutlar:

  • [li]/sel [Oluşturulmuş Obje ID] - Oluşturduğunuz objeyi belirtilen id sayesinde seçmenize yarayan komuttur. bu komut biraz daha zahmetlidir bu komutu genellikle /csel komutuyla seçmede zorlandığınız bir obje olduğu taktirde kullanmanızı öneriyorum.[/li]
    [li]/undo - Harita üzerinde yaptığınız değişikliği geri almaya yarar..[/li]
    [li]/stopedit - Edit yaptığınız objenin editini bitirir.[/li]
    [li]/thelp - Texture Studio sunucusuna ait tüm komutları gösterir.[/li]
    [li]/csel - Daha önce oluşturmuş olduğunuz objeyi fare  yardımıyla  üstüne tıkladığınız zaman objeyi seçebilirsiniz. bu komutu tercih ediyoruz oldukça kullanışlıdır fakat objeler bazı durumlarda iç içe geçtiği zamanlar /sel komutunu öneriyoruz.[/li]
    [li]/dobject - Seçili olan objeyi harita üzerinden siler.[/li]
    [li]/clone - Seçili olan objeyi harita üzerinden otomatik olarak klonlar, klonunu otomatik olarak seçtiği için /editobject yazarak konumunu değiştirmeniz yeterli olacakdır.[/li]
    [li]/ogoto [ID] - Seçtiğiniz obje ID'isini /flymode komutunda iken yazarsanız yanına doğru sizi ışınlar.  Bu komut oldukça gerekli bir komuttur yeni veya daha önce oluşturduğunuz haritaların yanına doğru ışınlanmasına yardımcı olacakdır.[/li]
    [li]/edittext3d - buraya.[/li]
    [li]/note - buraya.[/li]
    [li]/oprop - buraya.[/li]
    [li]/bindeditor ve /runbind - buraya.[/li]

Performans ve az önemli komutlar:

  • [li]/hidetext3d - Objelerin indexleri kapatmaya yarar. Haritanız üzerinde eklediğiniz objelerin üstünde indexleri hakkında bilgiler göstermektedir. Haritanız büyük olduğu zamanlar performans olarak bilgisayarı çok fazla yorduğu gibi harita düzenlemede sizi geçiktirme yaşatabilmektedir.[/li]
    [li]/showtext3d - Objelerin indexleri göstermeye yarar, bu komut zaman zaman kullanmanızı tavsiye ediyoruz. /csel komutu ile seçemediğiniz objeyi /sel komutuyla seçmek için bu komutu kullanabilirsiniz onun haricinde kapalı tutmanızı tavsiye ediyoruz tekrardan. [/li]

8.png

GTA ve SAMP üzerinde bulunan tüm textureler:

https://textures.xyin.ws/?page=textures&p=1&limit=100

Bir objenin textureleme işlemi onu oluşturmak kadar kolaydır. İhtiyacınız olan tek şey /csel komutu ile objeyi seçmeniz veya /sel komutuyla objenin index idisini bilmeniz gerekmektedir. Fakat yukarda göstermiş olduğum web site textureleri  samp ile aynı kimlikleri kullanmıyor bu sebebden direkt olarak kullanmanız mümkün değildir  ancak bu konu hakkında nasıl hareket edeceğimizi sizlere göstereceğim.

  • [li]/mtextures- Textureleri uygulamadan önce oyun içerisinden sizlere önizleme penceresi benzer dokulu kare şeklinde arayüz gösterir.. Sayfaları değiştmek için 4 ve 6 numaralı rakamları kullanabilirsiniz. Seçmiş olduğunuz objenin bilgileri sağ alt kısımda gösterir. texturesini değiştmek istediğiniz objeyi /mtset [ObjekatmanID] [TextureID] bu bilgiler  sayesinde değiştirebilirsiniz veya direk objenin 0 katmanı değiştirmek şartıyla /flymode iken alt tuşuna basarak /mtextures seçtiğiniz textureyele objenin texturesini değiştirir. [/li]
    [li]/tsearch [text]- İsme göre bir texture aramanıza sağlar fakat bildiğimiz gibi bazı objelerin aranması kadar zordur, bazı texturelerin isimleri gerçekten bir anlam ifade etmeyebilir. yalnız web site üzerinden seçtiğimiz textureleri oyun içerisinden kullanmak için komutu kullanabiliriz oldukça avantaj sağlayacakdır. ilk olarak yukarda belirtiğimiz siteye giriş yapalım ve seçtiğimiz texturenin resmine tıklayalım karşıma bir menü gelmesi gelmesi gerecektir, bu menüde '' TEXTURE NAME '' şeklinde ingilizce kısmı gördükden sonra alt kısmında yazan ismi kopyalıyıp oyun içerine geçip /tsearch counter01_law (örnektir) yaptıkdan sonra otomatik olarak seçildiğini göreceğiz sağ alt kısımda bilgisi ve karşımıza önizleme pencere gelecektir. [/li]
    [li]/mtset [index] [internal texture ID] - Seçmiş olduğumuz objenin texture ayarlaması yaptığımız komuttur.  /mtset [katmanID] [TEXTUREID] örneğin katmanid yazdığımız yere objenin katmanları olarak varsayabiliriz genellikle tüm objelerin katman değeri 0'dır /mtset 0 [textureid] yaparak hedefimize ulaşabiliriz fakat birçok katmanı bulunan objeler sırasıyla test etmeniz gerecektir yoksa istediğiniz objenin bölümü texturesi değişmeyip farklı bölgesinde ki bulunan texture bölümü değişecektir. [textureid] olarak /tsearch veya /mtextures üzerinden seçtiğiniz texture idilerini yazarak objenin texturesini değiştirebilirsiniz.[/li]
    [li]/sindex -  Objenin texture katmanları belirtir, bazı objeler birden fazla texture atılma imkanı olduğundan bu komutu kullanabilirsiniz. .[/li]
    [li]/copy and /paste - Daha önceden atılmış obje texturesini farklı bir obje texturesine geçirmesini sağlar.[/li]

Textureleme işleminde diğer yararlı komutlar:

  • [li]/mtsetall [index] [internal texture ID] - Düzenlenecektir[/li]
    [li]/mtcolor - Düzenlenecektir[/li]
    [li]/mtcolor 0 0xFFFFFFFF - Düzenlenecektir[/li]

 

Konu  sahibi Early      
  


tarihinde kaptanderya tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Anlatım başarılı, code hataları mevcut. Anlatım konunuzu sabit bir hale getirebilmemiz için, düzenlemeniz gerekmektedir. Düzenleme yaptığınızda benimle iletişime geçiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest SilentDeath

Merhaba, ben yaptığım haritayı Export ediyorum fakat obje kodlarını samp editör’e yüklediğim zaman texturesiz hali geliyor.Bir arkadaşa sordum ve Mtextures sürümü ile alakalı olabileceğini ve save dosyasının bende olması gerektiğini söyledi. Yardımcı olabilir misiniz..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Topluluğa Katıl

You are posting as a guest. Eğer bir hesabın varsa, giriş yaparak hemen mesaj yazabilirsin..
Not: Mesajlarınız yayınlanmadan moderatör onayı gerektirecek. Bunun yerine forumumuza kayıt olabilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömüldü..   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Editör içeriğini temizle

×   Direkt olarak resimleri yapıştıramazsınız.


  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

  • Forum İstatistikleri

    • Toplam Konu
      682
    • Toplam İleti
      2.885
  • Son Mesajlar

    • Athena Roleplay - Map Eklentileri! İstanbul Sağlık Müdürlüğü Daha Fazla Görüntü için Tıklayın!
    • Tutmadı. Alttaki üye yarım ekmek döneri ve ayranı aynı anda bitirebiliyor.
    • Çoğu kişi çocukluğu ile alakalı olarak sokakta ve arkadaşlarıyla yaşadığı anılar aklına gelirken benim genelde GTA:VC anılarım aklıma geliyor sadece. 😂 Herşeyiyle efsane bir oyun, tahtı elinden alınamaz!
    • Uzun zamandır küçük küçük sızıntıları olan GTA 6 ile ilgili, en net bilgi ortaya çıktı. Görünen o ki tahminler ve dedikodular doğru çıktı. Yani GTA 6 geliştiriliyor. Rockstar Games'in alt kuruluşlarından olan Rockstar Leeds yeni bir işe alım süreci başlattı. Buraya kadar herşey normal gelebilir ama işin sırrı işe alım süreci için yapılan açıklamada.Rockstar Leeds, işe alım sürecinde açıklama olarak; Dünyanın en büyük ve en iyi açık dünyasına sahip oyununun geliştirilmesi için çevre modellemesi yapacak bir çevre sanatçısı aradığını belirtti.  Bu açıklamaların sonucunda da doğal olarak akıllara GTA 6 geliyor. Aynı ilanın farklı bir tarafında ise "Yeni nesil dünyalar yaratmak için bize katılın." ifadeleri bulunuyor. Bu noktadan da yeni oyunun yeni nesil konsollara çıkabileceği düşüncesi akıllara geliyor. Şimdi eski bir Rockstar Games çalışanından GTA 6 ile ilgili açıklamalar geldi.Rockstar Games'te bir zamanlar 3 boyut tasarımcısı olarak görev yapan  Angith Jayarajan, Rockstar'ın pek çok farklı projesinde görev yaptığını iddia ediyor ve bunlardan biri de GTA 6.Verdiği bir röportajda GTA 6 ile ilgili ipuçları veren tasarımcı, Rockstar'ın birden fazla projesinin olduğunu belirtti, fakat bu projelerin isimlerini vermedi.Angith Jayarajan, Temmuz 2017'den Mart 2018'e kadar Rockstar Games'in Hindistan ayağında çalıştığını ve Red Dead Redemption 2'nin de içinde bulunduğu bir çok farklı projede çalıştığını belirtti.   Böylece Rockstar Games'in kesin olarak hangi oyunlar üzerinde çalıştığını bilemesek de, boş durmadıklarını bir kez daha öğrenmiş olduk.Büyük ihtimalle Rockstar Games, yeni bir GTA ya da Max Payne üzerinde çalışıyor olabilir. Kim bilir, belki iki oyun üzerinde de aynı anda çalışmaya başlamışlardır.   Via;Milliyet com tr
    • Athena Roleplay - Duyuru!   İstanbul Emniyet Müdürlüğü   Kuyumcu Haydarpaşa - Pizzacı   Daha Fazla Görsel için Tıklayınız
  • GTA Platform Sunucu Listesi

    samp Vice Roleplay
    Aktif
    Harita: LosVice

    samp [SAMP] LSRP - https://…
    Aktif
    Harita: LS_RP

    samp [SAMP] Vendetta RPG - …
    Çevrimdışı
    Harita: n/a

    # Kullanıcı Adı Skor/Seviye Oynanan Zaman
    Elias_Gulbrandsen 8 seviye
    Matthew_Neustadter 8 seviye
    Astrid_Ward 7 seviye
    Natasha_Zaytsev 7 seviye
    Tony_Crawford 7 seviye
    Heinz_Dietrich 7 seviye
    Will_Wilson 7 seviye
    Khalid_Henningsen 7 seviye
    Gladio_Fiorentino 7 seviye
    Mark_Rothenstein 6 seviye
    Declan_MacMorrow 6 seviye
    Leonard_Chapman 6 seviye
    Santito_Gonzalez 6 seviye
    Shane_McMurphy 6 seviye
    Sara_Minchwester 5 seviye
    Miguel_Morientes 5 seviye
    Felix_Leberecht 5 seviye
    Nova_Rosenberg 5 seviye
    Eginhard_Schmid 5 seviye
    Kevin_Schmid 5 seviye
    Anzel_Meier 4 seviye
    Elijah_Eastwood 4 seviye
    Jacinto_Dunner 4 seviye
    Emanuel_Delgado 4 seviye
    Ricardo_Mendenez 4 seviye
    Jason_Flexman 4 seviye
    Chico_Cortez 4 seviye
    April_Young 4 seviye
    Mark_Berry 4 seviye
    Lorenzo_Maximo 3 seviye
    Vincent_Andolini 3 seviye
    Raphael_Choffard 2 seviye
    Austin_Steez 2 seviye
    Misha_Russell 2 seviye
    Alfredo_Palmieri 2 seviye
    Victor_Vercetti 1 seviye
    LosVice
    Oyuncu Yok
    LS_RP
    Oyuncu Yok
    n/a

GTA Platform

Platform üzerinde GTA ile ilgili tüm içerikleri bulabilirsiniz ve oluşturabilirsiniz. Forum Kurallarını okuduktan sonra rahat bir şekilde platformda paylaşımlarınıza başlayabilirsiniz. İlkelerimiz gereği, uygun görülen yazılar Ana Sayfamızda sizin adınızla yayımlanacaktır. GTA Platform, Portal ve Forum olarak hizmet veren, GTA'daki tüm Türk Oyuncu Topluluğunu barındıran bir sitedir.

×
  • Yeni Oluştur...